Orbita Øyelegesenter: Personlig, men likevel profesjonelt

Bedrifter er ulike, og alt interiørarkitekten foreslår, må ta utgangspunkt i kundens spesielle behov. Standardløsninger duger ikke; virksomhetens art er avgjørende. Det sier Stein Sogge som er daglig leder i ORBITA Øyelegesenter.

Trygge pasienter er det som teller for ORBITA. Bedriften leverer alt på ett sted – fra første undersøkelse til operasjon og oppfølging. Lokalene skal signalisere bedriftens identitet. Ansvarlighet og faglig kvalitet er viktige nøkkelord. Dette var utgangspunktet da Ramsøskar Interiørarkitekter nylig innredet kontorene.

– Vi som arbeider i helsesektoren møter mennesker én til én, og mange av dem er i en sårbar situasjon. Pasientene må oppleve at de blir ivaretatt som enkeltindivider og behandlet som likeverdige. Dessuten må de ha tillit til at vi er kompetente og tilfredsstiller høye faglige krav, sier Sogge.

Ramsøskar brukte tid på å sette seg grundig inn i hva ORBITA står for og hva bedriften selger, forteller Stein Sogge:

– Det vi formidlet ble sett, hørt og forstått. Løsningsforslagene stemte derfor godt med våre forventninger. Alt var tenkt på, og gjennomføringen av prosjektet var rask og smertefri. Vi følte stor trygghet gjennom hele arbeidsprosessen.

Interiørarkitektene klarte å forene tilsynelatende motstridende hensyn. Samtidig som lokalene er intime og innbydende, viser de at faglige hensyn settes høyt i ORBITA. Det tas for eksempel ikke lett på hygiene, personvern og håndtering av sensitive data.

– Åpenhet, kort vei til øyelegene og nedbygging av barrierer er viktig, men pasientene skal også ha mulighet for å være private. Målet vårt var å gi alle vi møter en vennlig velkomst i en rolig og harmonisk atmosfære. Det har vi fått til. De dominerende naturmotivene er midt i blinken: Uttrykket er enkelt, rent og gir positive assosiasjoner til de aller fleste.

Soneinndelingen og skiltingen er tydelig, ikke minst fordi ORBITA har mange pasienter som ser dårlig. Sterke, klare farger gjør det enkelt å orientere seg.

ORBITA ønsker å fremstå som autentisk og ekte. Det er vanskelig å forestille seg virkemidler som formidler dette bedre enn naturinntrykk. Enkelt, åpent og fargerikt er signalet som sendes.

Lyst, vennlig og imøtekommende: Halve resepsjonsdisken er lav og bryter ned barrieren mellom besøkende og ansatte. Glassveggen og den andre halve resepsjonsdisken forsikrer pasientene om at ORBITA aldri går på akkord med hensynet til konfidensialitet og personvern.

By | 2017-09-19T11:07:11+00:00 september 19th, 2017|Kontor|1 kommentar

En kommentar

  1. Brit Brevik 19. september 2017 kl 21:39 - Svar

    S ååååååå bra !!!

Legg igjen en kommentar